tiistai 27. elokuuta 2013

KuumaTVT:stä

Olen ollut iltapäivän Heurekassa KuumaTVT-hankkeen agentti-koulutuksessa. Ei ole kyse mistään salamyhkäisestä, vaan siitä, että alueen opettajien joukosta on taas saatu kokoon edustava joukko tvt:stä innostuneita opettajia, jotka ovat halukkaita jakamaan osaamistaan kouluilla lähikoulutusten muodossa.

Olemme kuulleet jo toteutetuista koulutuksista, tutustuneet toisiimme ja ainakin minä olen innostunut. Minulla on toki paljon kokemusta kouluttamisesta eTwinning-hankkeen parissa, mutta tälläinen koululle sijoittuva "rautalankakoulutus" on uusi konsepti. Täällä oppii itsekin lisää, paljon uusia linkkejä on lisättynä suosikkeihin.

Uskon vahvasti jakamiseen. Ei se ole millään lailla minulta tai oppilailtani pois, jos joku toinen opettaja minun avullani rohkaistuu tai oppii kokeilemaan jotain uutta. Me kaikki voisimme joskus vilkaista ympärillemme ja huomata, että lähellä on joku, jolle neuvoa jotain. Ja usein voisi varmaankin tarkistaa myös omia asenteitaan sen suhteen, että osaa pyytää ja vastaanottaa apua. Eikä pidä unohtaa oppilaita! He osaavat vaikka mitä!

1 kommentti:

TerhiSusanna kirjoitti...

Sari, minä ainakin opin sinulta joka kerta kun puhumme vaikka puhelimessa. Olet hyvin soluttautunut pedagogiikan ja tietotekniikan agentti!